14. 7. 2020

Ali vaša spletna platforma izpolnjuje nove zahteve evropskega prava?

Nova pravila se nanašajo na poslovne ponudnike posredniških spletnih strani, ki pri poslovanju uporabljajo spletne platforme, na katerih poslovni uporabniki ponujajo blago in storitve potrošnikom. Uredba vključuje tudi spletne tržnice, družbene medije in trge ustvarjalnih vsebin, platforme za distribucijo aplikacij, spletišča za primerjavo cen, tržnice sodelovalnega gospodarstva, če gostijo poklicne uporabnike, in splošne spletne iskalnike. Ne uporablja pa se za spletne plačilne storitve, spletna oglaševalska orodja ali oglaševalske izmenjave, ki ne vključujejo pogodbenega razmerja s potrošniki.

Nova pravila, ki jih določa Uredba, ščitijo poslovne uporabnike, ki so uporabniki spletnih platform in jim zagotavljajo učinkovitejša pravna sredstva. Predvsem se osredotoča na pravice poslovnih uporabnikov glede razvrščanja rezultatov iskanja, dostopa do podatkov in reševanja sporov. Glede na hitro rast ponudnikov spletnih platform je bil med ukrepe dodan tudi observatorij EU za gospodarstvo spletnih platform, katerega naloga bo, med drugim, tudi spremljanje uporabe novih pravil v praksi.

Tretji člen Uredbe določa, da morajo pogoji uporabe ponudnikov spletnih platform izpolnjevati naslednje kriterije:

    • enostavno razumljivost in dostopnost;
    • vsebovati možne razloge za omejitev, začasno onemogočenje ali ukinitev storitev;
    • vključevati informacije o dodatnih distribucijskih kanalih in povezanih programih, ki omogočajo poslovnim uporabnikov trženje blaga in storitev;
    • splošne informacije glede učinka uporabe na lastništvo in nadzor nad pravicami intelektualne lastnine poslovnih uporabnikov. 

Poleg navedenega morajo ponudniki spletnih platform izpolnjevati, med drugim, naslednje zahteve:

    • 15 dni vnaprej obvestiti uporabnike o vseh spremembah pogojev uporabe;
    • zagotoviti javno vidnost identitete poslovnih uporabnikov;
    • uporabnikom obrazložiti razloge ob omejitvi, začasnem onemogočanju ali ukinitvi svojih storitev (v primeru ukinitve v celoti morajo predložiti obrazložitev celo 30 dni prej);
    • v pogojih uporabe morajo določiti glavne parametre za določitev razvrščanja in jih obrazložiti – med drugim tudi vse možnosti vplivanja na razvrstitev glede na neposredno ali posredno plačilo;
    • morebiten opis vsega pomožnega blaga ali storitev, ki jih lahko ponuja spletna platforma sama kot dopolnilo blaga ali storitev poklicnih uporabnikov;
    • opise diferencialne uporabe ter tehničnega in pogodbenega dostopa do vseh osebnih podatkov, ki se generirajo;
    • navedbo razlogov za omejitev možnosti ponudbe oziroma različnih pogojev za različno ponudbo;
    • informacije o dostopu in delovanju notranjega sistema za obravnavo pritožb ali mediatorjev.

Avtorica: Tina Marciuš Ravnikar, odvetniška pripravnica
<< Nazaj na seznam